Wyjazd do Czech w ramach Erasmusa - wrażenia uczniów

logo ATELIER for STE(A)M (2).jpg

"Wyjazd do Czech w ramach projektu Erasmus+, był dla mnie niezwykłym i na pewno niezapomnianym doświadczeniem. Otworzył przede mną drzwi do możliwości poznawania innych kultur i uświadomił jak bardzo wszystkie narody się od siebie różnią. W Czechach poznałam wiele nowych osób, z którymi mam nadzieję, że utrzymam kontakt przez Internet. Mimo tego, że byliśmy najmłodszą grupą mieliliśmy dobry kontakt z innymi nastolatkami. Jestem bardzo szczęśliwa, że mogłam wziąć udział w takim wydarzeniu. Mam nadzieje, że w przyszłości będę mogła po raz kolejny przeżyć „Erasmusową” przygodę."

Kasia

"Wyjazd do Czech był moim pierwszym wyjazdem w ramach projektu Erasmus+. Bardzo mi się on podobał. Moje umiejętności z zakresu języka angielskiego są teraz na znacznie wyższym poziomie. Ponadto poznałam nowych ludzi i nowe kultury, które są zupełnie inne niż moja. Zyskałam dużą pewność siebie, teraz nawiązywanie nowych znajomości nie sprawia dla mnie problemu. Gdybym miała taką możliwość, chętnie pojechałabym na Erasmus jeszcze raz."

Wiktoria

"Jestem świeżo po wyjeździe do Czech z projektu Erasmus + i szczerze mogę powiedzieć, że jest to fantastyczny sposób na integracje z innymi ludzi. Ten projekt zmusza nas do wykazywania się umiejętnościami rozmowy z innymi ludźmi jak i rozmawiania w języku angielskim. Na tym wyjeździe poznałem wielu niesamowitych ludzi i pedagogów, poznałem cząstkę kultury Czech jak i innych krajów. Osobiście chciałbym pojechać na ten projekt jak i zachęcam innych do spróbowania. NIESAMOWITE PRZEŻYCIA."

Wiktor

"Wycieczka w ramach projektu Erasmus+ do Czech była wielce interesująca. Podobały mi się praktycznie wszystkie atrakcje. Z Karlovego Mostu w Pradze rozciągały się widoki na stare miasto oraz Wełtawę. Zwiedzanie katedry i zamku było okazją do nauczenia się czegoś o odległych czasach. Oglądaliśmy również szkołę w Klašterc. Szczególnie sala od czeskiego uświadomiła mi, że wszędzie na całym świecie ludzie są tacy sami jak my, chociaż obce kultury wydają się czasem odległe i dziwne. Po zwiedzaniu wzięliśmy udział w Targach narodów. Próbowaliśmy jedzenia z zagranicy oraz częstowaliśmy gości polskimi przysmakami. Oglądaliśmy również prace czeskich uczniów. Następnego dnia wypróbowaliśmy swoich sil w zdobnictwie porcelany. Każdy dostał do ozdobienia naklejkami kubek albo miskę. Dowiedzieliśmy się również, jak powstaje porcelana. Potem autokar zawiózł nas do centrum wspinaczkowego Plešivec, gdzie mieliśmy okazję pohuśtać się na gigantycznej huśtawce oraz przejść przez tor w lesie. Szczególnie ta pierwsza atrakcja dostarczyła mi mnóstwo adrenaliny. W czwartek zwiedzaliśmy zamek w Klašterc, gdzie znajduje się wystawa porcelany, z eksponatami nawet z Chin! Oglądaliśmy bogato zdobione zastawy, figurki oraz wazy. Później tego dnia odbył się piknik naukowy. Wszystkie stoiska oferowały interesujące zajęcia. Portugalczycy oraz Hiszpanie z Burgos przygotowali doświadczenia naukowe, Słoweńcy natomiast test z angielskiego. My również oferowaliśmy wiele gier oraz zostaliśmy przez niektórych okrzyknięci najlepszym stoiskiem. W piątek pożegnaliśmy się z nowymi przyjaciółmi oraz opuściliśmy Czechy. Bardzo spodobał mi się ten wyjazd. Nie tylko zwiedzałem zabytki czy podziwiałem krajobrazy, ale uświadomiłem sobie wiele rzeczy, na które dotąd nie do końca zwracałem uwagę. Poszerzyłem horyzonty myślowe i dowiedziałem się, jak żyją moi rówieśnicy za granicą. Uważam tę wycieczkę za bardzo owocną i mam nadzieję, że kiedyś wybiorę się na podobną w przyszłości."