Wycieczka klas 8: F, G i H do Krakowa i okolic

W dn. 12- 14.06.2023 r. postanowiliśmy jeszcze wyruszyć w podróż – wycieczkę, aby zobaczyć, doświadczyć, pobyć ze sobą…

Dzień I

Wyruszyliśmy w długą drogę w kierunku Krakowa. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz i Birkenau, byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego i zagłady. Nie sposób zrozumieć powojennej Europy i świata bez dogłębnej konfrontacji swojego wyobrażenia o człowieku z pozostałościami Auschwitz. Zwiedzanie trwało ok. 3,5 godziny. Wizyta nie należała do łatwych, ale uczniowie byli świadomi historii i właściwie przygotowani, słuchali i oglądali. Sądzę, że zapamiętają na zawsze tę wizytę; wiele jest mądrych słów, przestróg dla ludzkości, mi utkwiła w pamięci ta:

„Nigdy, przenigdy nie bądź biernym obserwatorem”

Dzień II

Miejscem noclegowym był hotel Adria, który zaskoczył nas mnogością pokojów i standardem (w niektórych pokojach- iście królewskim). Spodobało nam się. Śniadania też;

ale w drugim dniu była Energylandia; czy było warto? Z pewnością!!! Uczniowie, a nawet nauczyciele bawili się  nieźle!!! Niektórzy byli mokrzy, osłabieni, zmęczeni, ale z pewnością zadowoleni!!!

Dzień III

Po pięknym poranku w Krakowie musieliśmy zmierzyć się z deszczem. Z p. przewodnik szybko przemykaliśmy przez Stary Rynek, Sukiennice, Kościół Mariacki, idąc na Wawel –  siedzibę królów polskich – zobaczyliśmy, gdzie rezyduje prezydent Krakowa, szybko zwiedziliśmy komnaty królewskie, Katedrę zobaczyliśmy tylko z zewnątrz, gdyż niestety nie było czasu… a w drodze pyszny obiadek;

Podróż minęła wesoło i szybko; w końcu nasza młodzież dorosła…